A BARÁT – Citroën AMI
A ’60-as évek elején a „népautó” mozgalom – a gazdasági fejlődés következtében – elérkezett egy következő lépéshez. A gépkocsi piacon már nem volt elég a legalsó és a legfelső kategória iránti kereslet kielégítése: valamit ajánlani kellett köztesen is. A korabeli Citroën személygépkocsi kínálat mindössze két modellből állt: az abszolút puritán 2CV, és a luxus és kényelem megtestesítője, a DS.
A piac mozgását érzékelve, válaszként a gyár piacra dobta a Kacsa alapjaira épített, modernebb ruhába öltöztetett és megerősített Új Modelljét. A Citroën AMI (franciául „barát”) 1961-ben debütált. Két tulajdonságáról könnyű volt megjegyezni: a szögletes fényszórókról (minden korabeli gépkocsi fényszórója addig kerek volt), valamint a „negatív” hátsó ablakról.
1964-ben megjelent az AMI6 Break (kombi), amelyek 125-ös abroncsok helyett már a Michelin 135/15X-el gurultak ki a gyárból. 1969-ben az AMI8 felváltotta elődjét, és 1979-ig gyártásban maradt.
Az AMI család legerősebb tagjai: az 1015ccm-es 4 hengeres, léghűtéses boxer szívvel hajtott AMI Super volt, valamint az M35 kód alatt ismert két rotoros, 995 ccm-es Wankel motorral és hidropneumatikus felfüggesztéssel szerelt 50 LE-s változat, melyből sajnos csupán 267 darab készült.
Az ina.fr oldalon találta egy kedves barátunk az alábbi, korabeli mozgó felvételeket. Jó szórakozást!