A 2CV- bemutatása után 3 évvel került piacra a „dobozos” – azaz a Fourgonette (1951). Eredetileg 425 ccm-es motorral akarták piacra bocsátani, ám ez csak terv maradt. 1955-ig a 375 ccm-es motor hajtotta. 12 lóerejével 250kg terhet tudott vinni és 60 km/h volt a végsebessége. A hátsó részben 1,88 köbméter árú fért el. Építésében és megnevezésében egyaránt kerülték a bonyodalmakat: 2CV A a személyautó első változata, a 2CV AU árúszállító ( az „u” az utilitaire-ből származik – jelentése „haszonjármű”). Ezek után érkezett az AZU; a „Z” a 425 ccm-es motorra utal. A korszerűsödés nem állt meg: növekedett a tengelytáv és a raktér hossza (AK350), valamit a „doboz” magassága” (AK400). És persze a motor is 602 ccm-re nőtt.
A könnyen kezelhető, megbízható, egyszerű igavonókat örömmel használták az utazó ügynökök, a kisvállalkozók, és a testületek is: rendőrség, tűzoltóság, mentők. Volt 1,2, és 3 oldalablakos változat, de teljesen lemezelt is. Készült belőle pick-up a Royal Air Force számára, lakóautó a kirándulóknak, sőt láttunk már reptéri kiszolgáló járművet is.
Összesen 1.246.306 darab készült.
Néhány videó:
http://www.youtube.com/watch?v=aFPJkyYm1Ng&feature=related