Ezen a héten gördült le a Trémeryben létesült üzem gyártósoráról az egymilliomodik Euro 6-os BlueHDi dízelmotor.
A Trémery-ben (Moselle megye) működő üzemben kétféle hengerűrtartalmú Euro6 BlueHDi dízelmotort gyártanak: az 1.6 l (100 LE és 120 LE) és a 2.0 l (150 LE és 180 LE) típust. Ma már az összes Peugeot, Citroën és DS Euro6 dízel gépkocsi BlueHDi technikával készül, amelyet a PSA 2013 óta, az Euro 6 szabvány bevezetése (2014. szeptember) előtt fokozatosan kezdett alkalmazni a Csoport járműveiben.
A BlueHDi technika lehetővé teszi a dízelmotorok károsanyag-emissziójának folyamatos utókezelését. A kipufogórendszert három olyan szűrővel látják el, amelyek szinte a nullára csökkentik a szennyezőanyag-kibocsátást: az oxidációs katalizátorral, az adalékolt részecskeszűrővel (FAP), amely szinte teljesen kiküszöböli a részecskéket, valamint a részecskeszűrő előtt elhelyezett Selective Catalytic Reduction (SCR) modullal, amely a motor által kibocsátott nitrogén-oxid részecskéket szűri ki. A BlueHDi rendszer fejlesztése során mintegy száz szabadalmat jegyeztetett be a PSA Csoport.
Az üzemben jelenleg 7000 dízelmotort gyártanak naponta, ebből ötezer 1.6 literes (815.000 darab készült belőle 2014-es bevezetése óta) és kétezer 2.0 literes (185.000 darab 2013. szeptemberi bevezetése óta).
Christian Chapelle, a PSA Csoport hajtáslánc- és platform gyártósoraiért felelős igazgatója az esemény kapcsán így nyilatkozott:
Úttörő szerepet játszottunk a 2000-ben bemutatott részecskeszűrő alkalmazásával, majd a járműgyártók közül elsőként tettük általánossá modellkínálatunkban az SCR technikát, most pedig elkészült az egymilliomodik, a jelenleg leghatékonyabb károsanyag-kibocsátás csökkentő rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotorunk, ami ékesen bizonyítja a PSA Csoport elkötelezettségét amellett, hogy fenntartható és tiszta mobilitási megoldásokat kínáljon ügyfeleinek.